piątek, 28 grudnia 2012

Coś nowego, coś starego cz. 2 + tutorial LOOP PROSTY

Jak zapowiadałam w ostatniej notce, dzisiaj podzielę się z wami paroma tajemnicami dotyczącymi biżuterii handmade tworzonej za pomocą szpil i różnego rodzaju kombinerek. :) Postanowiłam też krok po kroku przedstawić technikę tworzenia haczyka, pętelki tzw. loop.

LOOP PROSTY

Jako, że nie pracuję na szpilach srebrnych wykonywałam tylko loopy proste, bez żadnego zawijania. Srebro jest bardziej miękkie niż metal, z którego są stworzone zwykłe szpile, więc zazwyczaj wykonuje się na nim loop spiralny. (Dla zainteresowanych: po wpisaniu w google na pewno pojawi się mnóstwo zdjęć.) Słyszałam też o dziewczynach, które przy wykonywaniu swojej biżuterii korzystały ze zwykłych szpilek! Dla mnie jest to niepojęte, przecież one są zupełnie nieplastyczne, jednak na pewno loop się nie rozszerzy i nie zgubi się przypadkiem połowy kolczyka. :)

Do jego wykonania potrzeba: drut, kombinerki okrągłe.

 
Chwytam mocno kombinerkami koniec drutu i energicznie wykręcam.




Powstaje pętelka, jednak nie wygląda ona dobrze. Często w biżuterii za parę zł można się z takim zakończeniem spotkać. W końcu to masówka :) Aby wyglądało to estetyczniej należy wyciągnąć kombinerki z powstałego loopa, przełożyć na zewnątrz i lekko wygiąć w drugą stronę.



Wygląda to już dużo lepiej, jednak loop nadal nie jest skończony

Kombinerki znowu trafiają do środka powstałej pętli i zostaje ona delikatnie ściśnięta. Można to również wykonać ściskając loop po bokach - jest to konieczne gdy łączymy loop z następnym loopem.

Gotowe! :)

Wydaje się banalnie proste, prawda? Tak jak wspominałam poprzednio, nie korzystałam z żadnych pomocy, więc odkrycie co gdzie jak kiedy zajęło mi mnóstwo czasu. Poza tym na początku nie miałam kombinerek okrągłych. Ugh, to była męczarnia! Korzystałam wtedy z kombinerek taty, które służą mi do dzisiaj, bo bardzo mocno trzymają drut i poza tym go tną. :)


HANDMADE

Do wyrobu biżuterii potrzebne są podstawowe elementy takie jak bigle, szpile i koraliki. Wszystkie można zakupić. Bigle i szpile należą do tak zwanych półfabykatów. Mogą byc posrebrzane, srebrne, z bliżej nieokreślonych materiałów, istnieją również pozłacane. :)

Bigle

Szpile

Kombinerki

Koraliki

Chciałabym pokazać wam jeszcze biżuterię, którą zrobiłam już parę lat temu. Niestety nie mam zdjęcia pierwszych  kolczyków, które wykonałam. :(

 





Na koniec coś co może najbardziej was zainteresuje :)


SUTASZ! Prawda, że coś z niczego? :)

1 komentarz:

  1. O matko jaki Ty masz warsztat pracy!!! Pełen profesjonalizm jak widzę :)Totalnie jestem zaskoczona tym ze wszystkie te elementy typu bigle szpilki itp robisz sama! Wieki szacun :D

    OdpowiedzUsuń